TALDEAK / GRUPOS

THE LEGENDARY TIGERMAN (Portugal)

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THE LEGENDARY TIGERMAN: Tigerman izenak sustraiekin zerikusia du, gauzen esenziarekin, beti benetazkoa eta egitazkoa mantentzearekin.
2001etik 2006ra 3 disko atera zituzten, eta Europan ondoen gordetako sekretu gisa hartuak izan ziren, Japoniatik Brasilera bitarteko jaialdietan jotzen.

2009an FEMINA atera zen, Asia Argento, Peaches, Lisa Kekaula, Becky Lee, Phoebe Killdeer, Cibelle, Maria de Medeiros… bezalako gonbidatu bereziak dituzten emakumeei buruzko albuma.
Urtebete geroago, albuma Platino izan zen Portugalen eta urteko diskorik onena egunkari eta aldizkari batzuen esanetan, Les Inrockuptibles, Rock & Folk, Telerama, El País, besteak beste.

2014an, TRUE diskak argia ikusten du, nahiz eta argia askoz ilunagoa izan, konplexuagoa… rock n ‘roll da baina orkestrarekin, haize-tresnekin eta izkina bakoitzean presentzia duten danborrekin.
Lindsay Hutton-en hitzetan “TRUE-k jasotzen duen musika, arimak salbatzen dituen musika da ziurtasun osoz. ”
Europan, Brasilen, Mexiko edo Txina, zeharreko bira masiboen mendean jarrita The Legendary Tigerman-ek rock´n rolleko bidea onartzen du, one-man-band-formatuarekin, orain bateria eta barítono-Saxofoiarekin doa, hirukote boteretsua osatuz.

¡Zain geunden The Legendary Tigerman-en seigarren bertsioak 2018aren hasieran debutatu zuen!
Album honen istorioa road movie batekin hasten da, HOW TO BECOME NOTHING, hiru buruko proiektua; Paulo Furtado, Rita Lino eta Pedro Maia.
2016ko maiatzean, hirukotea LAX-era iristen da abentura psikodeliko bat filmatzeko road movie baten modura, Los Angeles eta El Valle de la Muerte-n artean, gizaki baten bidaiari buruz filosofikoki asaldatua, ezertan bihurtzea bilatzen duena.

Bidaiak iraun zuen bi astetan zehar, Paulo “Tigerman” Furtado-k egun guztiak igaro zituen gizon imaginario honen egunkariak idazten, gauero Kaliforniako basamortuetako motel geletan jokatuz, SG Gibson batekin armatuta. Horrela hasi zen MISFIT-kantak idazten.
TRUEren oinordekoa, MISFIT, 2016ko amaieran filmatu zen, Rancho de la Luna estudio mitikoan, Joshua Tree Californiako desertuan, non ere Queens of The Stone Age, Arctic Monkeys, Iggy Pop o Foo Fighters filmatu izan duten.

MISFIT, musikariak one-man-band formatua baztertzen duen lehen diska da eta bertan lagun izango ditu Paulo Segadães, bateria, eta João Cabrita-ren saxofoi baritonoa .

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THE LEGENDARY TIGERMAN: Tigerman tiene que ver con las raíces, la esencia de las cosas, siempre manteniéndolo real y verdadero.
De 2001 a 2006 lanzó 3 discos que lo establecieron como uno de los secretos mejores guardados de Europa, tocando en festivales de Japón a Brasil.

En 2009 lanzó FEMINA, un disco sobre mujeres con invitadas especiales como Asia Argento, Peaches, Lisa Kekaula, Becky Lee, Phoebe Killdeer, Cibelle, Maria de Medeiros…
Un año más tarde, el disco fue Platino en Portugal y disco del año para periódicos y revistas como Les Inrockuptibles, Rock & Folk, Telerama, El País, entre muchos otros.

En 2014, TRUE ve la luz del día, aunque, la luz es mucho más oscura, mucho más compleja… es rock n ‘roll pero con orquestas, instrumentos de viento y tambores con presencia en cada esquina.
En palabras de Lindsay Hutton “TRUE comprende el tipo de música que realmente se sabe que salva almas.”
Sometido a giras masivas por Europa, Brasil, México o China, The Legendary Tigerman asume el camino del rock n´roll, con el formato de one-man-band, ahora va de gira como un trío increíblemente poderoso, con batería y Saxofón barítono.

¡La sexta versión más esperada de The Legendary Tigerman debutó a principios del 2018!
La historia de este álbum comienza con una road movie, HOW TO BECOME NOTHING, un proyecto de tres cabezas; Paulo Furtado, Rita Lino y Pedro Maia.
En mayo de 2016, el trío aterriza en LAX para filmar una aventura psicodélica en forma de road movie, entre Los Ángeles y el Valle de la Muerte, sobre el viaje filosóficamente perturbado de un hombre que busca convertirse en nada.

Durante las dos semanas del viaje, Paulo “Tigerman” Furtado pasó sus días escribiendo los diarios de este hombre imaginario, actuando por la noche en habitaciones de motel de los desiertos de California, armado con un Gibson SG. Así comenzó a escribir las canciones de MISFIT.
El sucesor de TRUE, MISFIT, fue grabado a finales del año 2016, en el mítico estudio Rancho de la Luna, en el desierto de California de Joshua Tree, donde ya grabaron Queens of The Stone Age, Arctic Monkeys, Iggy Pop o Foo Fighters.

MISFIT se trata del primer álbum en la carrera del músico que abandona el formato one-man-band y que cuenta con la participación de Paulo Segadães (batería) y João Cabrita (saxofón barítono).

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Fix of Rock’n’Roll

Motorcycle Boy

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BOSS HOG – New York City (USA)

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BOSS HOG: Cristina Martinez-ek zuzendua (bere lagun eta senar leialak, Jon Spencer-ek, lagunduta) Brood X’-en (2017) denbora luzez hibernatzen pasa duen talde gisa baino monstruo bihurri eta makur bat bezala gehiago adierazten da Boss Hog . Funk nota beroak dituen irakiten ari den salda, grunt punk erasoa, blues erritmo gartsuak eta Martinezen ahots ainurriaren dardara.

“Whiteout” albumaren sustapena amaitu zutenetik, 2000 urtean, taldea jarduerik gabe egon da, baina 2008aren amaieran banakako berpizte ekintza batzurekin hasi ziren, eta urte pare bat geroago, Martinez eta Spencer Jen Jurgensen baxu-jotzailearekin, Hollis Queens bateria-jotzailearekin eta Mickey Finn tekla-jotzailearekin elkartu ziren beraien itzulera solidifikatzeko. Eta non beraien zarata-erasoak hasi ziren Lower East Side soto berean baino hobeto diska berri bat prestatzen hasteko, beharrezkoa den iraultza baten soinu banda perfektua izango dena; Martinez-en ahotsa inoiz baino zorrotzagoa eta biziotsuagoa da, eta bandak erritmo apokaliptiko, delirante eta azidoa mantentzen du bere blues protesta abestietan.

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BOSS HOG: Liderados por Cristina Martinez (hábilmente asistida por su fiel acompañante y marido, Jon Spencer) en ‘Brood X’ (2017) Boss Hog se expresan más como un monstruo serpenteante y fangoso que como un grupo que ha estado hibernando tanto tiempo. Un caldo en ebullición de calientes notas de funk, un ataque de punk gruñente, abrasadores ritmos de blues y la sacudida del aullido vocal de Martínez.

La banda que llevaba inactiva desde que en el año 2000 acabaran la promoción de su disco ‘Whiteout’, pero a finales de 2008 comenzaron los actos de resurrección con algunos shows esporádicos, hasta que un par de años después, Martinez y Spencer se reunieran con el bajista Jen Jurgensen, el batería Hollis Queens y el teclista Mickey Finn para solidificar su regreso. Y dónde mejor que en el mismo sótano del Lower East Side neoyorkino donde comenzaron sus ataques de ruido para cocinar un nuevo disco que es la perfecta banda sonora de una revolución necesaria; la voz de Martinez suena más afilada y viciosa que nunca, y la banda mantiene el ritmo apocalíptico, delirante y ácido en sus canciones de blues protesta.

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Whiteout

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The KILL DEVIL HILLS (Australia)

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THE KILL DEVIL HILLS 2003an Fremantle-n (Australia) sortutako akustiko eta country rock taldea da. Talde hau Brendan Humphries eta Steve Joines batzean sortu zen. Bost album atera dituzte.

Lehen diskoa, Heathen Songs, 2004ko abuztuan kaleratu zuten, nazio mailan berriz 2005eko otsailean izan zen, Reverberation etiketarekin.

FasterLouder-eko Michael Inglis-ek esanda “diskoak une zoragarriak ditu eta Kill Devil Hills-ek koherentziazko albuma sortu du, bandaren nortasuna baieztatzen duena. Aldi berean, disko honetan nabarmentzen diren abesti nahikoak daude, beraz, merezi du hainbeste ahaleginekin irabazitako dolarrak gastatzea”. Hilabete berean sei WAMi sarietarako izendatuak izan ziren, “Best Blues / Roots Act” eta “Best Country Music Act” sariak irabazi zituzten.

2006an, taldeak disko berri bat grabatzeko denbora hartu zuen, urte horretako denbora gehiena estudioan pasa zuten, urrian album berria aurkezteko asmoarekin. Gainera lau WAMi sarietarako izendatu zituzten (“Best Blues / Roots Act” eta “Best Country Music Act” bigarren urtez jarraian irabazleak bihurtu ziren).
Taldearen bigarren diskoa, The Drought, 2006ko urriaren 7an kaleratu eta nazio bira batean parte hartu zuen. The Kill Devil Hills-k Heathen Songs-eko inportazio mugatutako bertsio bat kaleratu zuten biniloan, Bang! Records diskografiaren bidez.

Kill Devil Hills 2009aren hasieran estudiora bueltatu zen bere hirugarren estudioko albuma Man, You Should Explode, grabatzeko. 2009ko irailaren 5ean kaleratu zen nazio mailan. Albumak lau izarreko berrikusketa jaso zuen Rolling Stone aldizkarian, non “akatsik gabeko record berri bat” eta “2010eko onenetariko bat” bezala azaltzen zen.
Taldeak bi hilabeteko ibilbidea ere egin zuen Europan zeharko egindako bira batean 2010eko amaieran.

2013ko urrian, taldeak bere lehen zuzeneko albuma kaleratu zuen, Past and Future Ghosts, Urte bereko martxoan grabatu zena Fremantle Arts Center-en. Album honek bere lehenengo hiru albumetako abestiak zituen, bi abesti argitaratu gabekoekin batera.

2016ko martxoan, bere estudioko laugarren diskoa argitaratu zuen, On In Under near Water, Kate Hennessy The Guardian-eko kazetariak “Underground australiarren funtsezko hamar aurkezpenetako bat” bezala katalogatu zuen. “Deabruak hobe egiten dutenaren erakusleiho disdiratsua” bezala deskribatu zuen.

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THE KILL DEVIL HILLS es una banda australiana de rock acústico y country formada en 2003 en Fremantle, al unirse Brendan Humphries y Steve Joines. Han lanzado cinco álbumes.

Lanzaron su álbum debut, Heathen Songs, en agosto de 2004 y nacionalmente en febrero de 2005 en el sello Reverberation.

Michael Inglis de FasterLouder consideró que “si bien el álbum tiene sus momentos aburridos, Kill Devil Hills ha creado un álbum debut coherente que afirma la identidad de la banda. Al mismo tiempo, hay suficientes canciones destacadas en este disco como para que valga la pena gastar los dólares ganados con tanto esfuerzo”. En el mismo mes fueron nominados para seis premios WAMi, llevándose a casa “Best Blues / Roots Act” y “Best Country Music Act”.

En 2006 se vio a la banda tomarse el tiempo para grabar un nuevo álbum, pasando la mayor parte de este año en el estudio, con planes de lanzar el nuevo disco en octubre. También fueron nominados para otros 4 Premios WAMi (ganadores por segundo año consecutivo de “Best Blues / Roots Act” y “Mejor Acto de Música Country”). El segundo álbum de la banda, The Drought fue lanzado el 7 de octubre de 2006 y fue seguido por una gira nacional. The Kill Devil Hills también lanzó una versión de importación limitada de vinilo de Heathen Songs a través de la discográfica española Bang! Records.

The Kill Devil Hills regresó al estudio a principios de 2009 para grabar su tercer álbum de estudio, Man, You Should Explode. Fue lanzado a nivel nacional el 5 de septiembre de 2009. El álbum recibió una reseña de cuatro estrellas en la revista Rolling Stone, donde fue descrito como “un nuevo récord sin defectos” y “uno de los mejores de 2010”. La banda también se embarcó en una gira europea de dos meses a finales de 2010.

En octubre de 2013, la banda lanzó su primer álbum en vivo, Past and Future Ghosts, que se grabó en marzo de ese año en el Fremantle Arts Centre. El álbum contenía canciones de sus primeros tres álbumes, junto con dos canciones inéditas.

En marzo de 2016, emitieron su cuarto álbum de estudio, In on Under near Water, que Kate Hennessy de The Guardian catalogó como uno de los diez “lanzamientos esenciales del underground australiano”. Ella lo describió como “una vitrina brillante de lo que los Demonios hacen mejor”.

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War Machine

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the COAL PORTERS (Londres)

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the COAL PORTERS: Sid Griffin buru duen taldea da (Long Ryders). Londresen sortuak dira eta dagoeneko 6 diska dituzte ekoiztuak.

Beraien kontzertu bat ziurtatutako festa da, izen handiko bost musikari dira eta Banjoa, Bibolina, Kontrabaxua, Mandolina eta Akustikoaren laguntzarekin Blue Grass onenarekiko duten zaletasunari ateak zabaltzen dizkiote, beste musika eragin batzuk gehituta. Zuzenekotan, Rolling Stones, Bowie edo Faces bezalako klasikoen bertsioak jotzen dituzte, eta tarteka baita The Only Ones edo Undertones taldeek egindako punk edo new wave estiloak ere.

Beraien azken lana, “Nº6” besteen artean Fairport Convention, Nick Drake edo Squeeze-ekin aritu den John Wood-ek ekoitzia da.

Taldeko buru den Sid Griffin da “Americana” izenez ezagutzen denaren adierazlerik onenetarikoa. 80. hamarkadan bere talde zen The Long Ryders “Rock Amerikar berria” delakoaren buru izan zen, musika mota horretako zaleak liluratu zituen lau LP zoragarri ekoiztuta. 60. hamarkadako rock eta pop-aren jarraitzaileak ziren, baita bertako musiken jarraitzaileak ere, country eta punk zantzuak ere agerian utziz. Eta batez ere mundu osoan barrena ibili ziren kantu handiak. Long Ryders taldearekin izandako ibilbidearen ondoren Londresera joan zen Sid Griffin eta bertan sortu zuen the Coal Porters taldea, eta beraiekin Bluegrass diska multzo bat argitaratu. Eta bakarkako lau diska zoragarri ekoizteko denbora ere izan du, bertan bere alde akustikoena erakusten duelarik, Dylan, Byrds edo Flamin Groovies handien oihartzun, bere 12 soketako akustika edo mandolina soinean hartuta.

Horretaz gain Sid rock kritikari entzutetsua da, BBCn lan egiten du eta Dylan eta Gram Parsons-en zenbait diska argitaratu ditu beste batzuren artean. Eta hori gutxi balitz, bere zigilu diskografiko propioa ere badu, Prima Record.

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the COAL PORTERSes la banda de Blue Grass liderada por Sid Griffin (Long Ryders ). Se formaron en Londres y tienen 6 discos editados.

Un concierto suyo es una fiesta garantizada, son cinco reputados músicos y armados con Banjo , Violín , Contrabajo , Mandolina y Acústica dan rienda suelta a su afición por el más puro Blue Grass mezclado con otras influencias. Así en directo siempre hacen versiones de clásicos de Rolling Stones, Bowie o los Faces, como también suele caer alguna de punk o new wave de bandas como The Only Ones o Undertones

Su último trabajo “Nº 6 ” está producido por John Wood, que ha trabajado entre otros con Fairport Convention , Nick Drake o Squeeze

Su líder Sid Griffin es uno de los máximos exponentes de lo que se ha dado en llamar Americana. En los 80´s su banda The Long Ryders encabezaron el movimiento conocido como “Nuevo Rock Americano”, editando cuatro magníficos LPs con los que cautivaron a todos los aficionados al género. Tenían su mirada puesta en lo mejor del rock y el pop de los 60´s y la música de raíces, dando incluso pinceladas de country y punk. Y sobre todo grandes canciones con las que recorrieron medio mundo. Tras la aventura de los Long Ryders Sid Griffin se mudó a Londres y allí puso en marcha a los Coal Porters , banda con la que ha facturado un buen puñado de discos de Bluegrass . Y también ha tenido tiempo para editar cuatro fantásticos discos en solitario , en los que desarrolla su faceta más acústica. Ecos de Dylan, los Byrds o los mismísimos Flamin Groovies, armado con su acústica de 12 cuerdas o con su mandolina.
Además Sid es un reputado crítico de rock, trabaja en la BBC, y ha editado varios libros de Dylan y  Gram Parsons entre otros. Por si fuera poco también tiene su propio sello discográfico Prima Records.

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The Day the Last Ramone Died

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TULSA (Irun – Euskal Herria)

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TULSA izenpean, Miren Iza, Gipuzkoarraren (Irun 1979) unibertsoa ezkutatzen da, musika munduan bere lehen urratsak “Electrobikinis” taldearekin hasi zituen. Punk-rock eta surf ingelesez abestua. Elektrobikinis 2002an banandu ziren, ordun da Miren Iza gaztelaniazko abestiak idazten hasi zenean.

Emoziozko narrazioak, folk rock amerikar zaporearekin. Bere lehen disko luzea “Sólo me has rozado” 2007an izan zen argitaratua EP “Tulsa” estreinatu ondoren 2006an.

2010ean bigarren diskoa kaleratu zuen “Espera la pálida” (Subterfuge), non “soinu amerikarra” esploratzen jarraitzen duen eta taldea eramaten duen, garai hartan 6 musikarik osatutako bira zabala egiteko, hurrengo bi urteetan zehar, Espainia osoan zehar, eta puntualki baita Argentina-n eta New York-en.

2011n Miren New Yorkera aldatu zen bizitzera, bertan abestiak idazten eta kontzertuak egiten jarraitzen du. Raul Santos zuzendariarekin batera, Ignonauta izeneko musika laburmetraia egin zuen.

Behin betiko etxera bueltatu baino lehen Estatubatuetan zehar bira batean abiatu zen, lehen aldiz, soinu akustikoa eta Olivier Arson musikari frantsesak emandako soinu elektronikoa nahastuz. Elkarrekin Washington DC, Atlanta, New Orleans, Nashville, Austin eta, jakina, New Yorken jo zuten.

2015ean, Gran Derby Records diskoetxeak “La Calma Chica” albuma editatu zuen, giro estetiko garrantzitsua suposatzen duen diskoan sintetitzaileak agertzen dira, ezinbesteko protagonistak izanik eta konposizio berrien lotura gisa. Carasueño eta Charlie Bautistak ekoiztuta.

2016an Jonás Trueba filmaren “The Romantic Exiles” soinu banda grabatu zuen, izen berarelom argitaratzen dena. Elkarrekin bira bat egiten dute bandaren kontzertuak eta filma proiektatzen Espainiako hainbat lekuetan.

2017an, Angel Luján eta Charlie Bautista-k ekoiztutako “Centauros” (I*M Records) disko berria grabatu eta editatu zen.

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TULSA: Bajo el nombre de TULSA se esconde el universo de Miren Iza, una guipuzcoana (Irun, 1979) que comenzó a dar sus primeros pasos en el mundo de la música con el grupo “Electrobikinis”. Punk-rock y surf cantado en inglés. Electrobikinis se separan en 2002 y es entonces cuando Miren Iza, comienza a escribir canciones  en castellano.

Narraciones emocionales con regusto folk rock americano. Su primer disco  largo “Sólo me has rozado” fue editado en el 2007 tras debutar con el EP “Tulsa” en el 2006.

En 2010 se edita su segundo álbum, “Espera la pálida” (Subterfuge), en el que continúa la exploración del sonido “americana”  y lleva al grupo, en aquellos tiempos integrado por 6 músicos a hacer una gira extensa, durante los dos siguientes años, por toda España, y recalando puntualmente en Argentina y Nueva York.

En 2011 Miren se traslada a vivir a Nueva York donde continúa escribiendo canciones y haciendo conciertos. Junto al cineasta Raúl Santos realiza un cortometraje musical llamado Ignonauta.

Antes de volverse definitivamente a España se embarca en una gira por EEUU mezclando por primera vez el sonido acústico con la electrónica que le aporta el músico francés Olivier Arson. Juntos recalan en Washington DC, Atlanta, New Orleans, Nashville, Austin y por supuesto Nueva York.

En 2015  edita el álbum “La Calma chicha” en el sello Gran Derby Records, un disco que supone un giro estético importante ya que aparecen los sintetizadores, ya como protagonistas indiscutibles y vehículo de las nuevas composiciones.  Producido por Carasueño y Charlie Bautista.

En 2016 graba la banda sonora de la película de Jonás Trueba “los Exiliados Románticos” y que se edita bajo el mismo nombre. Realizan una gira conjunta de proyección de la película y concierto de la banda por varios lugares de España.

En 2017 graba y edita su último disco “Centauros” (I*M Records), producido por Angel Luján y Charlie Bautista.

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IGNONAUTA

BIRKIT (Gasteiz – Euskal Herria)

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BIRKIT: Nerabezaroan Gasteizko musika eskolan gitarra klasikoko ikasketa zorrotzak bertan behera utzi eta 23 urterekin lehen gitarra elektrikoa erosi zuen Birkit Alonsok. Ricardo Urrutia eta beste hainbat irakaslerekin bi urtez ikasi ondoren abesti sorta bat osatu eta 2001ean taldekide bila hasi zen. Gon Caraballo baxularia ezagutu eta Eorann sortu zuten Bilbon, ofizialki 2003tik 2008ra aritu eta pop eta post-rock ilun batetik abiatuta Sergio Hoyuelos gitarra jolearen psikodeliari batu zitzaion noise-rocka osatu eta hiru lan grabatu zituztelarik.
Eorann banatzean Birkitek, Gonek eta Rober Somavilla taldeko azken bateri joleak Red Carmine proiektu berriari ekin zioten, shoegaze-rock melodia baratzak eta erritmo pausatuagoak sortzeko gogoak bultzatuta. Hurrengo urtean Carlos Boulandier gitarrajolea batu zitzaielarik, 2010era arte aritu ziren grabatutako lehen diskako eta bigarrenerako prest zituzten kantak zuzenean jotzen.
Urte berean Birkitek musika egiteari utzi eta bost urteko etenaldiari hasiera eman zion, 2015eko udan gitarra berriz entxufatzeko beharra sentitu eta etxean bertan bi urtez luzatuko zen bakarko proiektuari hasiera emanez. 2016aren udazkenean kontzertuak ematen hasi eta 2017ko udan “emen” bere lehen diska grabatu zuen gitarra elektrikoa eta piano hutsean  Gasteizko Sonora estudioan Iñaki Alonsoren laguntzaz. Azaroan interneten argitaratu eta diska abenduan aurkeztu zuen  Durangoko azokan.
Emakumezko bakarlari eta talde atzerritarren folk eta rock independentetik edandako eraginek aintzinako post-rock eta hainbat gitarra geruzen melodia baratzekin bat egiteaz gain, Birkitek euskal kantagintzarako senarekin konbinatuz osatu du “emen”, diskak aurrera egin ahala hasierako soinu elektriko iluna argituz eta gozotuz doalarik. Abestiek bizitzako hainbat etapen arteko aldaketen deskribapen emozionalak dira, Birkit musikaria eta emakumea aurkitzearen bilaketan lortutako identitatearen isla.

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BIRKIT: Tras dejar los exigentes estudios de guitarra clásica en la escuela de música de Vitoria-Gasteiz, Birkite Alonso se compró su primera guitarra eléctrica a los 23 años. Estudió con Ricardo Urrutia y otros profesores durante los dos siguientes y al reunir unos cuantos temas empezó a buscar gente para montar un grupo. Conoció al bajista Gon Caraballo y juntos crearon Eorann en Bilbao, grupo activo entre 2003 y 2008 que comenzó con un pop-rock oscuro y que desencadenaría en post y noise-rock al fusionarse con la psicodelia del guitarrista Sergio Hoyuelos.
Al separarse Eorann Birkite, Gon y el último batería del grupo Rober Somavilla formaron Red Carmine, inspirados por melodías pausadas y ritmos propios del shoegaze-rock. Al año se les unió el guitarrista Carlos Boulandier y tocaron en directo temas de su primer trabajo editado y del que iba a ser el segundo hasta 2010.
Ese año Birkite decidió hacer una pausa en la música hasta que en verano de 2015 sintió la necesidad de volver a enchufar la guitarra y comenzó a preparar en casa durante dos años lo que sería su primer trabajo en solitario. En otoño de 2016 dió su primer concierto y en junio de 2017 entró en el estudio Sonora a grabar con Iñaki Alonso “emen” compuesto con guitarra eléctrica y piano. Lo publicó en bandcamp en noviembre y presentó el disco y su nuevo directo en la Feria de Durango en diciembre.
Birkit ha compuesto “emen” partiendo de influencias de indie folk-rock internacional, tanto de solistas femeninas como de grupos mixtos. A su vez mezcla un toque del antiguo post-rock y capas de guitarra en forma de melodías pausadas con su instinto para la canción vasca, de modo que el sonido eléctrico y oscuro de los primeros temas del disco va endulzándose hacia uno más transparente y melódico. Los once temas son descripciones de emociones en diferentes etapas personales, reflejo de la búsqueda de una nueva identidad como mujer y artista.

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